پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، با تاکید بر رابطه نزدیک امام خمینی(ره) با مردم، دلایل عشق و علاقه مردم به امام را تشریح کرد. 

 

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به رابطه نزدیک امام خمینی(ره) و مردم اظهارداشت :با تامل بیشتر متوجه می شویم که رابطه امام و مردم قبل از آنکه رابطه ای بر مبنای سلطه و قدرت حضرت امام باشد رابطه ای براساس منطق و عقل گرایی بود.

 

وی افزود: در طول دوران رهبری امام، هیچ دستوری از طرف ایشان صادر نشد مگر اینکه مقدمات لازم برای آمادگی ذهنی مردم فراهم بود و دلایل اتخاذ آن تصمیم به صراحت و با بیانی گویا برای مردم شرح داده می‌شد.

 

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: حتی در مواردی که اقشار فراوانی از مردم نظر دیگری غیر از نظر امام داشتند با اینکه یک تصریح و تاکید یا یک دستور امام بر انجام نظر ایشان کفایت می کرد، اما تا زمانی که مردم توجیه نشده و به باور مطلوبی نرسیده بودند، امام نه فقط سکوت اختیار می کرد بلکه اجازه می داد، نظر مردم اعمال شده و منتظر می ماند تا در عمل، درستی یا نادرستی نظرش به اثبات برسد.

 

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: حتی چند روز پیش از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی، در روز چهارم فروردین سال 58 حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به ملت ایران از آنان برای حضور فعال در انتخابات دعوت کردند.

 

وی اظهار داشت: امام در این دعوت مهم نیز حق انتخاب آزاد را برای مردم نادیده نمی گیرند و می فرمایند"شما همه آزادانه به هر چه مى ‏خواهید رأى بدهید، من خودم به "جمهورى اسلامى" رأى مى دهم".

 

یک رهبر، یک مرجع تقلید و یک معلم

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه عشق و علاقه‌ای كه مردم به امام خمینی(ره) داشتند به راحتی از شيفتگی توده‌های مردم نسبت به ايشان قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: نمونه‌ هايی از اين علاقمندی در مراسم استقبال از امام هنگام ورود به ايران يا هنگام سخنرانی های ايشان و حتی پس از رحلت شان در مراسم تشييع جنازه مشاهده می شود.

 

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: با مطالعه در زندگی امام و رابطه او با مردم در دوران های قبل و بعد از انقلاب به این نتیجه می رسیم كه امام در بيشتر مواقع نه فقط به عنوان يک رهبر مردمی و نه تنها به عنوان يک مرجع تقليد، بلكه به عنوان يک معلم نیز عمل كرده است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در عرصه تعليم و تربيت هم از لحاظ عملی و هم در وادی نظری، استادی نمونه بودند ایشان با روش های تربيتی خود موفق شدند جامعه‌ای را كه سال ها در خمودی و ضعف و جهالت به سر برده و به سمت بی ‌تفاوتی سوق داده شده بود، پيشگام نهضت بزرگ دينی ساخته و تحولی عظيم در آن به وجود آوردند.

 

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم

 

امام جمعه تبریز در ادامه اظهار داشت: حضرت امام(ره) ترس و دلهره را از دل توده‌های مردم خارج و آنها را به سمت اين باور سوق دادند كه عظمت سلاح های هسته‌ای و زرادخانه‌های عظيم، معيار قدرت يک كشور نيست، بلكه بالاتر از آن، عزم ملت هاست كه می تواند بر آن فائق آيد.

 

وی ادامه داد: امام معتقد بودند كه اگر جامعه و ملتی، مسئله مرگ را برای خود حل كرد و به اين باور رسيد كه مرگ پايان زندگی نيست بلكه مرگ شرافتمندانه توأم با شهادت آغاز زندگی نوين و درخشان ‌تری است، از برخورد با دشمن نه تنها هراس نداشته بلكه در مقابل اين سلاح، دشمن را عاجز و ناتوان ساخته است.

 

گفتگو: بیت اله احمدی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: